Wyczekiwany reboot gry System Shock doczekał się zmiany silnika. O tym, że twórcy mogą przejść z Unity na Unreal Engine 4, mówiono już przy okazji wypuszczenia wersji demonstracyjnej latem ubiegłego roku. Teraz doniesienia te zostały potwierdzone przez Jasona Fadera, reżysera produkcji, w rozmowie z serwisem Polygon.
„Unity nie jest dobrym silnikiem do tworzenia FPS-ów na konsole” - stwierdził Fader, tłumacząc powody rezygnacji z popularnej technologii. Graczom ta decyzja powinna przypaść do gustu, bowiem wspomniana wcześniej wersja demonstracyjna, działająca właśnie na Unity, cierpiała na spore problemy z optymalizacją. To jednak nie koniec zmian w projekcie. Podczas tegorocznego Game Developers Conference Fader powtórzył również, że
Night Dive nie tworzy remake’u, a
„wierny reboot”.
„Duch gry pozostanie taki sam, ale zaprezentujemy ją w inny sposób” - ujawnił deweloper. Zapewnił jednak przy tym, że historia pozostanie nietknięta – poza załataniem paru fabularnych dziur.
„Wszystkie postacie, które znacie i kochacie, powrócą, i to z bardziej dopracowanymi dialogami”.
Zmiany dotkną więc przede wszystkim rozgrywki, która zostanie mocno
„uwspółcześniona”. Pojawi się także zdecydowanie więcej otwartych przestrzeni.
„System Shock miał sporo etapów, które można było eksplorować, jednak część z nich była bardzo ograniczona” - wyjaśnia Fader.
„Nasz reboot widzimy z kolei jako grę z gatunku metroidvania. Kiedy tylko przejdziesz początkowe poziomy, stacja jest do twojej dyspozycji”. Takie zmiany nie powinny oczywiście dziwić: choć oryginałowi z 1994 roku bezsprzecznie należy się miano klasyka, mechaniki w nim wykorzystane bardzo się zestarzały i kopiowanie ich ponad dwie dekady później byłoby strzałem w kolano całego projektu.
Odświeżona wersja pierwszego
System Shocka ma trafić na PC, Xboksa One oraz PlayStation 4 w okolicach drugiego kwartału przyszłego roku. Dla serii, która po finansowej klęsce drugiej części w 1999 roku nie cieszyła się zainteresowaniem wydawców, ostatnie lata to swoiste zmartwychwstanie. W 2015 roku otrzymaliśmy usprawnioną wersję oryginalnej gry, niedługo później studio
Night Dive zapowiedziało jej reboot, a w końcu zespół
OtherSide Entertainment, złożony z weteranów branży, ogłosił, że stworzy pełnoprawną trzecią część cyklu.
Źródło:
Jakub Mirowski - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2017-03-02 20:04:22
|
|